Tuesday 12 July 2011

More Images of Bersih 2.0














33 comments:

  1. PRO MCA-UMNO IS ANTI BUDDHIST

    Dengan berhormati penganut ke dalam Dhamma,

    Sebelum saya memulakan penulisan surat saya ke arah anda semua, saya ingin memaklumkan anda semua bahawa saya tidak berpuas hati dengan peguam Dato YIP KUM FOOK Pengerusi MCA Bahagian Gombak kerana tanggapan menyemangati buruknya kerana dia menghantar inspektor untuk datang ke PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA untuk menangkap saya tanpa apa-apa sebab yang baik, tambahan pula, peguam YIP KUM FOOK tidak berpuas hati dengan Ketua Sami.

    Apabila Ketua Sami terpaksa saya pergi ke Kuil beliau sudah dan dia pergi dan membiarkan Aku sendirian untuk menjaga sehingga Ketua Sami kembali kepada Kuil dan dia juga memberitahu saya supaya tidak meninggalkan Kuil jika mana-mana jawatankuasa atau pengerusi mahu menghalau saya keluar, anda tidak meninggalkan Kuil di semua faham? Lalu saya berkata, mengapa? Kepada ketua Sami! Pada hari kedua, YIP KUM FOOK (MCA Lelaki) datang ke Kuil kami dan bercakap dengan saya. Dia letih untuk membuat siasatan beberapa daripada saya dan dia bertanya kepada saya, di mana saya datang dari? Saya memberitahu beliau bahawa saya datang dari Pulau Pinang.

    Kemudian, saya memberitahu kepada peguam YIP KUM FOOK (MCA Lelaki) bahawa Ketua Sami datang ke Pulau Pinang dan menjemput saya dan menjemput saya untuk menemaninya untuk pergi ke kuil di Kuala Lumpur. Saya tidak sedar bahawa YIP KUM FOOK Pengerusi MCA Bahagian Gombak tidak berbaik-baik dengan Ketua Sami, Ketua Sami sudah dengan cara ini, YIP KUM FOOK cuba untuk mencipta masalah dengan saya yang tidak perlu.

    Itulah sebabnya, peguam YIP KUM FOOK mahu untuk menghalau saya keluar dari Kuil. Kemudian saya bertanya kepada peguam, kenapa anda mahu untuk menghalau saya keluar dari Kuil? Selain itu, Kuil yang bukan kepunyaan anda, MEMAHAMI? Kemudian, saya bertanya kepadanya, yang anda? Saya tidak tahu anda semua, anda tidak mempunyai hak untuk menghalau saya atau mengawal saya pada semua, MEMAHAMI? Anda adalah sama seperti orang biasa sahaja. Adakah anda tahu peraturan-peraturan bahawa mana-mana pengerusi atau jawatankuasa tidak dapat mengawal Sami-Sami dan biarawati(Nuns) sama sekali, juga MEMAHAMI?

    Saya memarahi dia seperti itu. Kemudian peguam (YIP KUM FOOK, MCA Lelaki) tidak berpuas hati dengan saya dan dia memberitahu saya bahawa dia akan dipanggil polis untuk datang ke Kuil dan menangkap saya. Saya beritahu dia pergi ke depan dan dipanggil polis untuk datang dan menangkap saya. Saya tidak akan melarikan diri, saya berkata kepadanya seperti itu. Saya telah melakukan apa-apa salah ke arah anda, kenapa anda mahu untuk menangkap saya? Beliau berkata, dia tidak suka saya tinggal di sini. Saya bertanya kepadanya, mengapa? Sekali lagi. Selepas ini beliau menjadi amat marah dengan saya, maka dia menelefon kepada polis dan polis datang ke Kuil dan memberitahu saya untuk meninggalkan Kuil.
    Saya memberitahu kepada pemeriksa itu sekali lagi, saya maaf, saya tidak akan meninggalkan Kuil kerana Ketua Sami telah mengarahkan saya supaya tidak meninggalkan Kuil tanpa persetujuannya, FAHAM? Kemudian inspektor itu memberitahu saya untuk meninggalkan, sekali lagi. Saya memberitahunya saya tidak boleh meninggalkan Kuil kerana Ketua Sami tidak kembali lagi. Masa ini, inspektor itu menjadi amat marah dengan saya dan dia telah mengambil gari dan cuba untuk mengugut saya, maka saya segera menunjuk-nunjuk tangan saya untuk beliau untuk mengunci saya tetapi dia menakutkan, maka sekali lagi, inspektor itu memberitahu saya meninggalkan Kuil sekali lagi tetapi saya masih tidak mahu meninggalkan Kuil.

    ReplyDelete
  2. Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN,
    Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
    Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
    Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
    Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

    Kami Yang Benar,
    RAKYAT GOMBAK

    MCA Youth chief Gombak YIP JIUN HANN,
    Concerned father U (YIP KUM FOOK, Gombak MCA) three, four wives and rich, the case U itself,
    Yip Jiun Hann, U are not Muslims we please don't touch of Muslim's religion and the good thing Prophet MUHAMMAD S.A.W.
    Why U try generate name of PROPHET MUHAMMAD S.A.W. for bad name of benefits. U try to remember the shameful of Muslim?
    If not, we'll teach U such things happen in the USA

    Our sincerely,
    PEOPLE GOMBAK

    ReplyDelete
  3. Kepada setia usaha UMNO Datuk Seri Tengku Adnan bin Tengku Mansor, Datuk Seri Ong Ka Chuan, Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel, Presiden PPP Dr. Kanagaratnam Pillai dan pemimpin-pemimpin komponen BN,

    Demi kepentingan Negara kami YIP KUM FOOK (Ketua MCA GOMBAK) NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100, KL Ketua Pemuda MCA Gombak YIP JIUN HANN, No. Suite 3.43, Kompleks Desa, Jalan Kepong,, 52100, Kuala Lumpur. Jayanti B. Balaguru (Pengurusi parti gerakan Segambot) dan Ooi Ah Bah (Chia Ooi Sun & Co.) Advocates & Solicitors No. 48-1, 1st Floor Jalan Brunei Utara off Changkat Thambi Dollah, Pudu, KL.

    Dengan segala hormatnya disini, harap semua pemimpin-pemimpin parti komponen BN sebulat suara menjemput bekas perdana menteri Dr. Mahathir bin Mohamad Ke Putra Jaya menolong kerajaan mentadbir Negara mencapai kejayaan lebih cemerlang

    Kami yakin berkeliber dan pengalaman bekas Perdana Menteri Dr. Mahathir bolih melindungi kedaulatan dan mengekalkan keamanan Negara. Harap Dr. Mahathir bin Mohamad jangan mengecewakan Rakyat Malaysia

    Sekian dimaklum,

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  4. YIP KUM FOOK (LAWYER DESA JAYA, KEPONG)
    You don't want to stay, you're angry and you don't want your emotions getting in the way. You just want to walk out of their lives entirely and feel confident and happy about it.
    It takes some empowering moments to really show you how happy you can be without them, and you'll never date a cheater again.
    But you can't. Because deep down you know it would never be the same. You'll always be glancing at their phone or checking their location, and they'll always be trying to hide what they're doing from you.
    We've found the best cheating quotes that will help you remember why you should never take back a cheater, even when you're tempted!

    Ah Hock…kepong

    ReplyDelete
  5. Kepada seluruh Malaysian yang dihormati;
    Bahawa Chairman Gombak MCA (Malaysia Chinese Association, YIP KUM FOOK menguna kuasa politiknya menipu wang kami di Taman Daya, Kepong(memohon gerai), merosakkan keluarga orang lain, import wanita dari China(dangin hidup)………….

    Sekira tuan-tuan dan puan-puan tidak percayai atas kejahatannya bolih bertanya orang tempatan di Taman Daya, kepong.

    Chairman MCA Gombak (Malaysia Chinese Association), YIP KUM FOOK “U” buat Dosa “U” tetap akan menimpa kesusahan tidak lama lagi. TUHAN ADA MATA.

    Respected throughout the Malaysian;
    That the Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK used political power cheated our money at Taman Daya, Kepong (applying stalls), hurt people’s family, imports women from China (living meat) .............

    If ladies and gentlemen do not trust the evil, can ask local people at Taman Daya, kepong.

    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association), YIP KUM FOOK "U" created of sin "U" will override trouble Unallocated fixed soon. GOD HAS EYES.

    整个马来西亚的尊重;
    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK(叶金福用政治权力,在Taman Daya,甲洞(申请摊位)骗我们的钱,伤害别人的家庭,从中国进口妇女 买卖色情业务...... ....

    如果女士们,先生们,不相信他的邪恶,可以问当地的人。

    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK (叶金福),叶金福 “您” 将面对因果报应。老天有眼。

    主办单位: MCA Selayang..

    ReplyDelete
  6. Saudara dan saudari yang dikasihi,

    Saya adalah Myanmar yang bekerja di Malaysia selama lebih dari 10 tahun dan saya ingin menerangkan mengenai PERSATUAN SAMBODHI BUDDHIST SAMNAK. Oleh itu, baru-baru ini saya tinggal di Sasanarakkha Buddhist Sanctuary (SBS), Taiping, Perak. Saya sangat rapat dengan Ven. U Nandiya Maha Thero.

    Sami saya Ven. U Nandiya adalah hati dan belas kasihan yang sangat baik kepada semua orang di dunia, juga saya dengar ketika dia tinggal di Kuil Buddha Kuala Lumpur, dia meminjamkan wang sumbangan kepada Presiden Kuil (Datuk Yip Kum Fook, MCA Gombak) dengan jumlah RM20 , 000.00 sahaja dan dia mengatakan bahawa wang adalah milik masyarakat Myanmar di Malaysia.

    Sebaliknya, kata bhikkhu saya, juga banyak perkara berlaku semasa dia tinggal di sana kerana jawatankuasa selalu mengganggu, saya sangat sedih dengan perkara itu, mengapa jawatankuasa sangat miskin dan penjahat. Yang lain Kuil, orang datang ke Kuil untuk dihormati Buddha dan Biksu, juga memberikan paket merah kepada para bhikkhu. Mengapa Kuil ini, para bhikkhu mesti memberikan wang kepada jawatankuasa, ini adalah sebaliknya.

    Sekiranya ada yang menerima atau membaca mesej ini, sila maklumkan kepada DATUK YIP KUM FOOK untuk mengembalikan jumlah itu kepada rahib saya secepat mungkin.

    Tempat hubungan rahib saya:

    Ven. U Nandiya
    Kuil Buddha Sasana Daja
    49 Bombay Street, Lidcombe NSW 2141.
    Tel: (02) 9649-8124

    Dengan kebaikan

    KO KO NAING
    Taiping, Perak, Malaysia

    ReplyDelete
  7. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) JANGAN ROSAK PERATURAN BUDDHA

    Kepada Pengurusi Samnak Sambodhi (Yip Kum Fook, MCA Gombak) dan Setia-Usaha Yap Leaong Lan(Peggy Yap)

    Orang awam tempatan menyoal tentang ingin menjadi Ahli PERSATUAN BUDDHIST SAMNAK SAMBODHI, No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia, tetapi dengan sukacitanya mereka bukan orang parti MCA semua di tolak. Mengapa?

    1) Ini bukan tempat gelangang politik, ini tempat sembahayang.
    2) Ini tempat harta orang ramai bukan harta awak sendiri.

    Harap awak faram dan bebas undang-undang yang tak betul dengan segera, kalau tidak perkara yang tidak manis akan berlaku.

    Sekian Terima Kasih

    Taman Desa Jaya, Kepong….

    ReplyDelete
  8. To all Buddhist devotees ...

    YIP KUM FOOK(LAWYER) drove the monks out of the temple or SAMNAK SAMBODHI, Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur

    he used gangsters to drive the monks away and also called the police to harass the monks in the temple and YIP KUM FOOK(LAWYER) disrespected the Buddha and the monks



    Kepada semua penganut Buddha ...

    YIP KUM FOOK (LAWYER) menghalau para bhikkhu keluar dari kuil atau SAMNAK SAMBODHI, Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur

    Dia menggunakan samseng untuk mengusir para bhikkhu itu dan juga memanggil polis untuk mengganggu para bhikkhu di kuil dan YIP KUM FOOK (LAWYER) tidak menghormati Buddha dan para bhikkhu

    Thanks

    Ng, Kepong

    ReplyDelete
  9. To all Malaysians respected,

    respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

    We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

    They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

    Thank you,
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete
  10. SHARING MESSAGES BY MAYANMAR GROUPS ABOUT YIP KUM FOOK AT SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, TAMAN DESA JAYA, KEPONG.....
    Dear Sir and Madam,
    We are Myanmar group in Malaysia; we lived in Malaysia over decade and always went to one of SAMNAK SAMBODHI Buddhist temple in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur and we were very sad and regretting with the committees of temple because they are using our monks in wrong conception of Buddhist teaching or Buddhist rules. We came to temple to help our monks and respected of our religion.
    That temple is president of name: YIP KUM FOOK(lawyer), that our monks said and he is invited our monks from Myanmar to in charge of that temple but without pay anything to our monks, added he and his not respecting of our monks and sometime he ordered of his people to collected item such as paper, mineral water etc. without inform any words to our monks. In our religious believed we can’t take anything of holy place, if we done we are sin.
    In pervious, our monk said the committees always asked money from him, when our monks gave RM20,000.00 in cash on 2001 to the committees, then committees keep silent, later committees make problem with our monk again and cancelled of our monk Visa permit to stayed in Malaysia, then our monk, Sadayaw Nandiya) go to Australia and our monk not come that temple at long time. “YIP KUM FOOK gave our monk notebook computer for to cover of that amount of money our monk said”
    Many local people around temple said, now no more people come to this temple because committees is always make problem and we are heard from local people said: YIP KUM FOOK ordered of his people to put fire of Hindu temple at Taman Daya, Kepong because he needed that place to make his business about many years ago. “Everybody known what he done for Hindu temple at Taman Daya, Kepong”

    Last time also he invited police to arrest the monks at holy place(temple) and locked the temple without afraid and shameful of people because he believed committee is big and has more authority, also his son always says to people: this temple is belonging of his father. “This temple donated from public, we are work hard for this temple”

    This temple the committees always changed the monks, now they change the new monk to in charge of temple, this new monk also complaint the bad things of committees because committees also wait for donation box only, they without help anything to our monks. And committees controlled of our monks not to talk more or complaint more, our monks lived there as slaver and afraid of committees’ members.

    In new building where remaining of Buddha statue marble; we have renovation of Buddha statue because that Buddha statue is put very low, we lift to highest the committees don’t like and unhappy. In our country, anyone be able to come temple to worship the Buddha but in Malaysia is different temple controlling by committees.
    We hope everyone preserve of Buddhist teachings, and please safety of our monks, not see only money as this of temple. When we asked some of our people (Myanmar) and local people, the committees are very low of idea because is very narrow mind and without education of religions. And committees will not be disturbing of our monks, monks are like our father to take care of Buddhism and temple is like our place of resolving of our problem.

    Recently, our monk (Sadayaw Ashin Indaka original from Madalay, Myanmar) has been staying in this temple also unhappy because the committees are not pay anything to him, he is working in hardly to advise people and we also unhappy and very sad when heard the bad news from our monks. Sometime the committees people came and shouting in the temple without have any reason and done what they need to do, our monk said, the committees of this temple don’t have Buddhist teachings in their mind, may be next time Buddhist can destroy.
    From Myanmar Buddhist group in Malaysia but many word complaint by local Buddhist community in Malaysia.

    sharing kok meng, kepong

    ReplyDelete
  11. Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

    Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

    Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

    Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

    Oleh KOK MENG, KEPONG

    ReplyDelete
  12. We have been informed and told everyone to everyone. YIP KUM FOOK (lawyer, president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE) was embarrassed by Buddhism, as a shame of the Buddhist world

    In addition, do dirty with monks. He thinks this temple is his, when we read the articles on the internet, our mind is sadder because of many posts and comments on the internet.

    But he still doesn't know anything. Maybe he is close to the six senses feelings. This is very low knowledge. Some old man groups at Taman Desa Jaya, Kepong are also very embarrassing when they speak about SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE

    On the contrary, if this Yip Kum Fook has learned the law, he needs to understand some laws, other lawyers do not make problems and deceive people, only this Yip Kum Fook in the world…..

    In Buddhist also same, if he understands Buddhist knowledge, why does he need to do badly, insult Buddhist monks (rejected monks out from Temple), we know about SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE because we are groups opened this Temple at Taman Ehsan on 1987
    We don't say much because of his karma (YIP)

    By Mr Lim, Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete
  13. wahai semua penganut agama Buddha,

    YIP KUM FOOK (MCA Gombak) adalah kesilapan yang paling besar kerana dia menghalau sami dari Kuil Buddha (SAMNAK SAMBODHI) Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur ... dia tidak tahu bahawa kuil itu diasaskan oleh Sami Buddha ini, dia hanya menjadi presiden kuil, dan sekarang ramai orang bercakap tentang apa yang dia lakukan dengan Sami Buddha.

    Buddha adalah 2500 tahun yang lalu tetapi tidak pernah mendengar yang baru seperti itu, dia boleh berbuat seperti itu, semoga anda menghina dan memberontak kepada Buddhisme dan anda adalah relatif dan memusnahkan Buddha dalam kehidupan terdahulu... anda adalah jawatankuasa kuil tetapi tidak pernah tahu tentang ajaran Buddha sama sekali, jika anda tahu apa yang Buddha ajar, anda tidak akan melakukan perkara sedemikian atau perkara tersebut

    YIP KUM FOOK (MCA Gombak) dan pasukan dia sangat gembira kerana mereka berjaya mengeluarkan Sami Buddha dari kuil Buddha tetapi anda tidak tahu apa yang akan berlaku di belakang, semua yang anda(mereka) lakukan akan tercatat dalam fikiran orang dan semuanya tidak dapat dipadamkan dari fikiran orang

    kini kuil menjadi tempat pembuangan malang olih jawatankuasa, dan juga ramai penganut yang mengetahuinya, jadi penganut cina tempatan tidak berjalan di kuil, hanya penganut Myanmar sahaja yang masuk, mereka masuk kerana Sami Buddha Myanmar bermastautin di kuil.. jawatankuasa kuil mengupah mereka untuk menjaga kuil

    Rakyat Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete
  14. BAYARAN BALIK WANG TAK DITUNTUT DIJANGKA MENINGKAT RM95 JUTA TAHUN INI..KHAMIS, 04 DISEMBER 2008 12:00 AM

    KUALA LUMPUR: Jumlah bayaran balik wang tak dituntut (WTD) dalam simpanan Pendaftar Wang Tak Dituntut kepada pemilik dijangka meningkat sehingga RM95 juta pada tahun ini, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah.

    Pada tahun lepas, katanya RM58 juta WTD telah dibayar balik kepada empunya berbanding RM15 juta pada tahun 2002.

    "Melalui usaha berterusan yang dilakukan kerajaan, ramai pihak yang menuntut berjaya memperolehi wang mereka kembali," katanya di sesi soal jawab di Dewan Negara di sini hari ini.

    Sehingga Oktober 2008, seramai 51,000 orang telah memperolehi wang tersebut, meningkat daripada 46,000 orang pada tahun 2007 dan 42,000 orang pada 2006.

    Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan SENATOR DATUK YIP KUM FOOK yang ingin mengetahui jumlah WTD yang terkumpul oleh pendaftar dan apakah usaha yang diambil oleh kerajaan untuk mengesan pemilik WTD ini.

    Ahmad Husni berkata jumlah WTD yang diterima setiap tahun oleh pendaftar menunjukkan peningkatan yang ketara apabila tempoh WTD selama setahun sebelum sesuatu wang yang tak dituntut perlu diserahkan oleh syarikat atau firma kepada pendaftar dimansuhkan melalui pindaan Akta Wang Tak Dituntut berkuatkuasa 1 Jan, 2003.

    Pada tahun 2006 dan 2007, katanya jumlah WTD yang diterima oleh pendaftar terus meningkat dengan kadar yang tinggi apabila banyak sekuriti tak dituntut diserahkan ke dalam Akaun Depositori Pusat Menteri Kewangan telah dijual dan hasil jualan dibayar kepada pendaftar sebagai WTD.

    Jumlah WTD dalam simpanan pendaftar sehingga 31 Dis 2007 adalah sebanyak RM2.85 bilion.

    Ahmad Husni menjelaskan bahawa pendaftar, selaku pemegang amanah sentiasa berusaha membantu orang awam yang menghadapi masalah dalam semakan WTD di syarikat dan firma berkenaan.

    "Orang ramai boleh mengemukakan pertanyaan melalui kaunter pejabat pendaftar atau panggilan telefon atau secara bertulis serta melalui internet," katanya.

    Kerajaan pada tahun 2006 telah membangunkan Sistem Kewangan dan Pengurusan Perakaunan Kerajaan di bawah kawalan Jabatan Akauntan Negara untuk menyimpan rekod WTD yang diserahkan oleh syarikat dan firma sejak tahun daftar 2005. BERNAMA

    * SENATOR DATUK YIP KUM FOOK tidak perlu bertanya apa-apa kerana dia ditipu ramai orang di Kepong dan juga playboy di mana-mana, dia sangat jahat, sekarang ramai orang tahu apa yang dia lakukan

    ReplyDelete
  15. Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

    DATUK YIP KUM FOOK juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

    Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

    perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu



    ReplyDelete
  16. His son (YIP JIUN HANN叶君瀚, 律师..MCA GOMBAK) also has the same behavior and habits as his father because father (YIP KUM FOOK叶金福, 律师) does bad things in society, cheats people about money and has sex with people's wives everywhere and the children(son) also play women everywhere too

    now many people know about this YIP KUM FOOK叶金福 family in their way of life, but they can't escape from people gossiping about what they have done. in the end life is hard.. pity those who do evil, not in this life but have to bear it for another life as well.

    They will tremble all their lives in life and they are not free all their lives like animals touching hot water, in Buddhist who broke the Sangha community, this is the greatest sin, also not easy to confess and there is no way to cleanse it

    Really to happen to you, your friends and relatives will laugh at you, you will be lonely without friends because when you have a lot of money, you are proud of them, at that time nobody wants you...you will walk the road alone

    Shared by loke & friends in Kepong

    ReplyDelete
  17. Datuk Yip Kum Fook's case is very funny because he always uses police and gangsters to disturbed people in Taman Desa Jaya, Kepong KL, his brother-in-law SIMON LOW KOK MENG (Taman Daya, Kepong) spied on him, anyone should be careful with this Simon Low, when talking somethings about Datuk Yip, he (Simon Low) will inform Datuk Yip Kum Fook

    SIMON LOW KOK MENG knows everything what Datuk Yip Kum Fook is planning...today many people know what Datuk Yip is doing because you do research on the internet, you will see what people post and comment because there are people who edit his photos to say somethings on him....this is embarrassing for MCA and Buddha

    These two men are very dirty minded and they make it so interesting in Buddhist teachings but they think further in Buddhist teachings but they will suffer in fraud....in Kepong if anything happens, please suspect these two men only

    Last time we were close to Simon Low but now we are far away from him because he is more proud of himself and we know he does not have children but he bought children in Sabah or Sarawak many years ago, this may be GOD punishing this family.

    Message shared by Mr Choy, Taman Ehsan, Kepong

    ReplyDelete
  18. Reports against 9 for allegedly using fake titles

    The Council of Datuk Dato’ Malaysia says these individuals are among many Malaysians claiming to be bestowed with Datuk, Datuk Seri and Tan Sri titles.

    The Council of Datuk Dato’ Malaysia (MDDM) has lodged police reports against nine individuals for using fake Datuk, Datuk Seri and Tan Sri titles.

    The individuals named included personalities in the corporate, entertainment and business sectors, and members of NGOs, said MDDM secretary-general Samson Mamon.

    “We also came across a whole family using fake and unrecognised titles. Everyone in the family was a Datuk and we found none of them was legal,” he told reporters after lodging the reports at the Puchong Jaya police station.


    Samson said there are also cases of many individuals listing these honorifics in their Companies Commission of Malaysia and Registrar of Societies records to enhance their corporate status.

    “We also found that individuals had been using their fake titles when appearing on talk shows,” he said, adding that people who are approached by those with these fake awards often contacted the council for verification.

    He reminded Malaysians that buying or selling such titles is against Act 787, which covers offences related to awards.

    Samson said the council is not an enforcement body, but merely wants Malaysians to be aware that it is an offence for anyone to claim to have these titles without having received them.

    The public may check their authenticity at the official government portal at www.istiadat.gov.my.

    But DATUK YIP KUM FOOK is a fake title lawyer and he bought titles from some institutes from UK because he wants to play politics in Malaysia...Anwar's government needs to do a study as soon as possible, now many people know about it..he is still open to the law -official law and cheating people

    K.L. Koong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  19. Kini, Taman Desa Jaya, Kepong adalah satu berita yang sangat buruk kerana salah seorang ahli politik melakukan kerja kotor di Kuil Buddha dan membawa sistem politik bermain di kuil sehingga ahli masyarakat lari dan presiden Kuil ini (Samnak Sambodhi). ) ialah Datuk Yip Kum Fook yang merupakan bekas pengerusi MCA di Taman Daya , Kepong dan pengerusi MCA Gombak

    Lelaki ini (Datuk Yip) selalu menelefon polis untuk menangkap sami Buddha dan menutup pintu Kaabah untuk tidak membenarkan sami Buddha masuk untuk menginap, semua sami Buddha terpaksa menyewa hotel untuk seketika…Mr Tan dan Kelemahan Encik Wah pada hari itu, pasukannya, samseng dan dua anggota polis datang mengganggu Ven. Phra Piyadhamma (Pulau Pinang atau bekas CID dari Singapura)

    Sejak kejadian itu, ramai penganut meninggalkan kuil kerana di kuil, mereka melakukan perkara yang tidak baik, kini jawatankuasa mengambil sami Buddha Myanmar untuk berkhidmat kerana mereka tidak mengambil berat tentang masalah Kuil sebelum ini atau Datuk Yip Kum Fook…ini seorang yang sangat kotor kerana dia boleh menipu semua orang

    Kini Datuk Yip Kum Fook dan pasukannya akan menderita dan terluka kerana ramai yang tahu apa yang berlaku…ada yang ramai tidak suka Datuk Yip Kum Fook dan dia akan tahu apakah dosa terbesar dalam agama Buddha?

    Dikongsi oleh Ah Wah, Selayang Jaya

    ReplyDelete
  20. VENERABLE PHRA PIYADHAMMO (Penang Buddhist monk who retired from the Singapore Criminal Investigation Department (CID) and MCA member) said about the character of Datuk Yip Kum Fook and his polite (morality) sharing to the public, how bad is this datuk yip....

    Without suspecting the president of the Buddhist temple to be like an animal in the forest without knowledge of humans and without compassion or having a good heart as well, you are a Buddhist and a Buddhist leader of any Dhamma in the brain, this is a very wrong path in the knowledge of Buddhism, in in your brain there is only jealousy and desire, again very embarrassing for the Buddhist

    How much Dhamma is in Buddhist texts, you also don't know, now many people know about you doing bad things in Buddhism because many websites say about you ... MCA members are also suffering about what you are doing for the party....we are also members of MCA, we embarrass others

    MCA will be humbled because of you (Datuk Yip Kum Fook) and his assistance or spy SIMON LOW KOK MENG (Taman Daya, Kepong), this needs to be careful when you talking near him, very dangerous Kepong people, more careful the better, before having something

    Furthermore, my father said, don't talk about Mr. Yip because he(my father) had a fight with Mr. Yip, if you talk bad about Mr. yip listen, Simon Low will contact Mr. Yip soon....this is very sad in Buddhist chests and Buddhist Temples from believers fund in Malaysia or abroad

    Our country is not safe and stable, if there are people like that and also our society becomes weak in many ways, DATUK YIP KUM FOOK will fall in the future

    Shared by MS PING….Kepong

    ReplyDelete
  21. DATUK YIP KUM FOOK is like a ghost because he eats everyone's money, money of Buddhist monks and also cheating women everywhere, if DATUK YIP dies one day he will fall into a very big hell, it is a shame for this human being.

    He burned for the Hindu Temple in Taman Daya, Kepong many years ago because he wanted there for open a his furniture shop, this is a very bad idea...now the Indian group in Taman Daya knows who made it, this Datuk Yip will be afraid to stay in Kepong, now there are thugs or gangster (Kepong) against him because he never gives them money for service charges (Many people said)

    He created himself like a spiritual person but in his mind like a ghost to suck everyone's blood, his friends he also cheated...many people suffered because Datuk Yip used the police and thugs (gangster) to harass those who opposed him, today many people know who is bad in Kepong

    The second number created is Simon Low Kok Meng (Taman Daya, Datuk yip's furniture store nearby) Simon Low Kok Meng is Datuk Yip's brother-in-law and bodyguard or security and spy.... This Simon Low is more of an acting drama (The front is a very good friend but the back is like a big ghost)

    I am Mr. Lim and my nationality are Malaysian (Chinese community and MCA member) and I am the founder of Samnak Sambodi Buddhist Temple with my Master in Taman Ehsan and moved to Taman Desa Jaya, near Taman Daya, Kepong because we already know each other, what happened to the Temple(Samnak Sambodhi)

    Datuk Yip Kum Fook is also bad because anything happens or a little problem also inform the police and thugs, if you are a lawyer who knows the law there is no need to call the police and the thugs(gangster) solve the problem (some things are also call the police, sometimes the police ain't got time for you (Datuk Yip gets it!)

    Please share with everyone to protect and save MCA and Buddha Dhamma
    Lim and friends….Kepong




    ReplyDelete
  22. DATUK YIP KUM FOOK ni macam hantu sebab dia makan duit semua orang, duit sami Buddha dan juga perempuan curang di mana-mana, kalau DATUK YIP mati satu hari nanti dia akan jatuh ke dalam neraka yang sangat besar, memalukan manusia ini.

    Dia membakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong bertahun-tahun yang lalu kerana dia mahu di sana untuk membuka kedai perabotnya, ini adalah idea yang sangat buruk...sekarang kumpulan India di Taman Daya tahu siapa yang membuatnya, Datuk Yip ini akan takut tinggal di kepong, sekarang ada samseng atau samseng (kepong) lawan dia sebab dia tak pernah bagi duit untuk service charge (ramai orang kata)

    Dia mencipta dirinya seperti orang rohani tetapi dalam fikirannya seperti hantu untuk menghisap darah semua orang, kawan-kawannya juga dia menipu...ramai orang menderita kerana Datuk Yip menggunakan polis dan samseng (samseng) untuk mengganggu mereka yang menentangnya, hari ini ramai orang tahu siapa yang teruk di Kepong

    Nombor kedua yang dicipta ialah Simon Low Kok Meng (Taman Daya, kedai perabot Datuk yip berdekatan) Simon Low Kok Meng ialah abang ipar dan pengawal peribadi Datuk Yip atau keselamatan dan pengintip.... Simon Low ini lebih kepada drama lakonan. (Depan adalah kawan yang sangat baik tetapi belakang seperti hantu besar)

    Saya Encik Lim dan kewarganegaraan saya adalah warganegara Malaysia (komuniti Cina dan ahli MCA) dan saya adalah pengasas Kuil Buddha Samnak Sambodi bersama Guru saya di Taman Ehsan dan berpindah ke Taman Desa Jaya, berhampiran Taman Daya, Kepong kerana kami sudah mengenali masing-masing. lain, apa yang berlaku kepada Kuil (Samnak Sambodhi)

    Datuk Yip Kum Fook juga teruk kerana apa-apa berlaku atau sedikit masalah juga maklumkan kepada polis dan samseng, jika anda seorang peguam yang tahu undang-undang tidak perlu menghubungi polis dan samseng(samseng) menyelesaikan masalah (beberapa perkara juga hubungi polis, kadang-kadang polis tidak ada masa untuk anda (Datuk Yip faham!)

    Sila kongsi dengan semua orang untuk melindungi dan menyelamatkan MCA dan Buddha Dhamma
    Lim dan rakan-rakan….Kepong
    Translated by Vira….Kepong

    ReplyDelete
  23. People will have a chance to change you do bad things to people but karma will not give you a chance forever, you will suffer all your life because you have suffered a lot to people

    Now many people know in Kepong area about you doing evil, the last time you did something bad people don't care, when you do it with Buddhist monks, that your karma will always increase and you will suffer before you die

    What you are doing with the Buddhist Sangha are a very biggest sin in this life because Buddhist monks, they have practices in their journey(way) or teachings, we are ordinary people born in the world for a while and you are destroying Buddhist culture, Buddhist monks never do anything only to be you are angry but you are jealous of them(Buddhist Monks)

    This Datuk Yip Kum Fook and his security and spy (Simon Low Kok Meng (Taman Daya, Kepong) everyone needs to be careful because it is more dangerous in Kepong... Mr. Simon Low is the mastermind for Datuk Yip Kum Fook... both are large crocodiles

    Cheng from Taman Ehsan, Kepong

    ReplyDelete
  24. We have been with Datuk YIP KUM FOOK for a long time, since he and his family live near Taman Ehsan roundabout and I respect him because he is the chairperson of Taman Daya MCA there and works hard for our people in Kepong area, which makes people happy and the place is peaceful.

    In addition, he is a lawyer, many of our Chinese community look to him to solve the problems of some cases because at that time the MCA party had more power, so he could step into the parliament in Malaysia, he was very lucky to get such an opportunity, it was not easy

    Since he made a mistake about the removal of Buddhist monks from SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE and cheated Myanmar Buddhist monks of money (funds), his luck is slow down and then more people are gossiping on the internet and from that day (reason) until today he is your luck unbalanced because.. Anyone who disturbs Sangha who that people will fall into a hot hell forever…

    DATUK YIP KUM FOOK! You have been my friend for a long time, you had better return the title of Datuk to the Sultan of Selangor or any title of Datuk back to Sultan because that title is also useless, now many people know about you and your family...some people say about you, you are who is evil and deceives women and others

    From and shared by Mr (Uncle Lim, Taman Ehsan)
    Writing message by son

    ReplyDelete
  25. Many people hate Datuk Yip Kum Fook because he was thrown out Buddhist monks from Buddhist Temple and disturbed the Buddhist monks (Sangha), very ugly and shameful president of the Buddhist Temple and how can he be the President of the Temple, if the Buddha of the world knows about it, we are Buddhists how we will put face

    Only Malaysia the president of the Buddhist temple thugs or robbers of other countries are rejected and really hate who does bad things in the temple at least who are the committees that must obey the teachings of the Buddha....our Buddhist temple in Taman Desa Jaya, it is very unfortunate to have people inside or controlling Temple

    Danny chong, taman ehsan, kepong……

    ReplyDelete
  26. DATUK YIP KUM FOOK (peguam) bakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong kerana dia mahukan tempat itu berniaga sebagai perabot, sekarang juga ada kedai perabot tetapi dia memberi saudara untuk menjalankan perniagaan.

    Dia adalah pengerusi MCA di Taman Daya sebelum berpindah bahagian Gombak (MCA), dia hantu besar bagi masyarakat Cina di Kepong, sekarang ramai orang tahu apa yang dia buat di sana, dia ditipu ramai orang di Kepong, kerana menggunakan samseng dan polis untuk memaksa dan mengganggu orang ramai di situ

    Kini dia adalah presiden Kuil Buddha di Taman Desa Jaya, Kepong....itu juga menimbulkan lebih banyak masalah kepada masyarakat Buddha kerana dia ingin mengawal Kuil dan menolak jawatankuasa lain yang tidak menyokongnya dan mengeluarkan sami-sami Buddha dari Kuil, menggunakan gangster dan polis juga

    Tulis oleh masyarakat Cina Taman Daya, Kepong

    ReplyDelete
  27. Y. Bhg. Senator Dato' YIP KUM FOOK (D.S.I.S., S.S.A., A.M.S.) gelaran ini tidak digunakan kerana anda selalu terpedaya dengan pembohongan orang, sila kembali kepada Sultan Selangor secepat mungkin, jika anda masih bergelar ini, Sultan Selangor akan menjadi aib di masa hadapan

    Sebaliknya kita akan hantar apa-apa yang berkaitan kepada Sultan Selangor, kerana kita akan sekat Datuk Yip untuk menipu lagi, kini ramai yang takut dan tidak berkawan dengannya kerana ramai yang komen dan post dalam internet tentangnya.

    Kerajaan Malaysia perlu tahu dan ambil tahu perkara ini, kalau kerajaan senyap, jangan (tak) ambil tindakan, satu hari nanti malaysia akan runtuh seperti sesetengah negara...Kami harap kerajaan dan Sultan Selangor buka mata untuk melihat perkara ini juga

    Perkongsian oleh ah Chong, Taman Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete
  28. Simon Low Kok Meng ialah Datuk Yip Kum Fook adik ipar dan CID, kerana membawa maklumat berita kepada keluarga datuk Yip, kena berhati-hati dengan mereka, selalu mendatangkan masalah kepada orang kepong dan Taman Desa Jaya, Kepong, sekarang ramai yang tahu tentang apa yang mereka lakukan

    Semua perkara yang mereka lakukan seperti membakar Kuil Hindu (Taman Daya) dan mengeluarkan sami-sami Buddha dari Samnak Sambodhi atau kuil Buddha di Taman Desa jaya, kepong...juga MCA runtuh kerana mereka juga, mereka mendapat kuasa untuk mendapatkan wang dan untuk mereka berniaga

    Cina, India, Melayu dan lain-lain perlu berhati-hati yang tinggal di Kepong, kerana golongan ini boleh melakukan sesuatu kepada semua orang. Datuk Yip Kum Fook ialah seorang peguam (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) No 2A & 2B, Tingkat 2, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan... tetapi ada orang atau kawan-kawannya berkata, Datuk Yip Kum Fook bukan peguam sebenar, kerana Datuk Yip membeli sijil dari beberapa institut undang-undang di UK sahaja

    Kami berharap kini presiden Malaysia (Datuk Seri Anwar) akan menyemak Datuk Yip Kum Fook kerana banyak komen dan posting di internet, dan ramai orang mengesyaki melakukan projek haram dan kesilapan undang-undang di Malaysia

    Perkongsian dan siaran oleh Encik Chong dan keluarga, Kepong

    ReplyDelete
  29. Simon Low Kok Meng ialah Datuk Yip Kum Fook adik ipar dan CID, kerana membawa maklumat berita kepada keluarga datuk Yip, kena berhati-hati dengan mereka, selalu mendatangkan masalah kepada orang kepong dan Taman Desa Jaya, Kepong, sekarang ramai yang tahu tentang apa yang mereka lakukan

    Semua perkara yang mereka lakukan seperti membakar Kuil Hindu (Taman Daya) dan mengeluarkan sami-sami Buddha dari Samnak Sambodhi atau kuil Buddha di Taman Desa jaya, kepong...juga MCA runtuh kerana mereka juga, mereka mendapat kuasa untuk mendapatkan wang dan untuk mereka berniaga

    Cina, India, Melayu dan lain-lain perlu berhati-hati yang tinggal di Kepong, kerana golongan ini boleh melakukan sesuatu kepada semua orang. Datuk Yip Kum Fook ialah seorang peguam (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) No 2A & 2B, Tingkat 2, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan... tetapi ada orang atau kawan-kawannya berkata, Datuk Yip Kum Fook bukan peguam sebenar, kerana Datuk Yip membeli sijil dari beberapa institut undang-undang di UK sahaja

    Kami berharap kini presiden Malaysia (Datuk Seri Anwar) akan menyemak Datuk Yip Kum Fook kerana banyak komen dan posting di internet, dan ramai orang mengesyaki melakukan projek haram dan kesilapan undang-undang di Malaysia

    Perkongsian dan siaran oleh Encik Chong dan keluarga, Kepong

    Thank you very much to Mr. Chong for the announcement that always causes problems in Taman Desa Jaya, Kepong, We have had Hindus in Desa Jaya for a long time, many years to find those who burned our Temple in Taman Daya, Kepong .....
    SRI MAHA MARUTHUVA KALIYAMMAN TAMAN DESA, KUALA LUMPUR

    ReplyDelete
  30. 请远离马华党员 叶金福!
    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.


    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    sharing by chong taman ehsan, kepong

    ReplyDelete
  31. 敬爱的佛教信土:
    我是甲洞三宝寺 (暹廟) SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA. 的理事, 当任此职多年, 对内的事務也一清二楚。

    最近, 在网络上看了PHRA PIYATHAMMO和尚和马华公会鸱唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的双方信件, 使我的内心久久不能平伏, 良心受到很大的譴責, 不吐訢不痛快, 所以我要誠恳的説:他叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)侓师叫外来的流流氓到三宝寺(暹廟)挑衅和尚打架及电招警方人员扣捕沙彌, 其嘲笑手法, 不外是要显示其权力, 而鞏固其职位, 以达到权力就是一切, 好让住持难堪, 自动離开, 方便行事……这种举动, 已间接的表逹其含意, 住持和尚兼顾问, 都无能为力,你们这些信徒能做什么?即使告马耒西亜佛教总会又能为难什么?这种心态, 的硧令人反感, 不是一个正信佛教者应有的行为。

    至今, 三宝寺的理事成员多数是其親戚, 这是实事, 加入会员需交RM100元费用,同时,必须经过叶金福(Yip Kum Fook)律师的同意,否则免談, 所以会员也不多。

    马华公会鹅唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师,自控制三宝寺之後,把三宝寺(暹廟)当着私人產業,聘用和尚賺钱,利用佛教的道地为政治活动埸所,而处理三宝寺的钱财也不透明?这点,值得信众追问。马来西亚地擴人多,和尚也不缺乏,为什么不用本地和尚当任住持化缘,却偏偏劳心劳神,浪费签证费,交通费? 还要烦劳梹城佛总的推荐信, 向文化不同, 而語言又不通之千哩外囯缅旬和尚求助? 为什么….为什么? 只要我们用头脑想一想,便一日了然, 不必晝虎添足。

    叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师说:欢迎任何人如有意见,可以电话03:62762369/0122039700 Email: YIPKUMFOOK@HOTMAIL.COM 戓到其马华公会鹅唛区会甲洞三宝寺及以下地圵:NO.2,B JALAN 53 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 SELANGOR, MALAYSIA.討論, 我要老实的提醒大家, 最好不要一个去見他, 因为这个人狡滑, 笑裡藏刀, 很阴险, 出家人都不放在眼裡, 連TAMAN DAYA 52100 KEPONG, KUALA LUMPUR. 众人的印度廟也敢放火燒, 利用权势把场地佔为己有, 由此可见, 他是何等的心毒? 还有现在三宝寺内, 各处都按裝计孔监视来人一举一动。

    目前, 三宝寺很多信徒及当地居民, 已经对叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师不满, 但也不能做什么。他计划把三宝寺主席的职位轉给其子YIP JIUN HANN律师, 续承皇朝. 想近一部了觧詳情, 可上网得知。

    再说, 根据前理事在网络上给叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的批評, 説他懂得包裝自己的道德守则, 以宗教为幌子手, 到处募款, 啇業经营, 政治活动为重, 并没依循佛教守則行事, 也没对人道作出貢献, 只不过借三宝寺宗教之名捞取权和私利而己, 其言也不为过, 是实事。

    在此, 我恳切希望, 廣大的佛教信仰者, 给予关注, 并共創義举, 弘扬佛教. 谢谢。

    Mr Lim Sok Chia敬啟
    Ms Yap

    ReplyDelete
  32. We are the former committee members of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. That we would like to inform about something like the history of the Temple to all Buddhists to know in Malaysia and other countries in the world

    This SAMNAK SAMBODHI was started in 1989, at Taman Ehsan by Sangha from Kelantan, there was a rental house for our Temple and our Master’s payment for the Temple, how difficult it was at that time but our Master was very patient in what matter for the Temple.

    We moved to No: 25 Jalan 5 Taman Desa Jaya, near Taman Daya in 1992 but the Temple here is no longer, then in 1993 again moved to the place now, we are knowing well about the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE

    Last time, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE was very famous for various activities such as Dhamma Sunday School, free form five tuition on BM, Wesak Day celebration, Kathina celebration, Loy Krathong festival, blood donation, Chinese New Year Oil Lamp and others.

    This time is very different in the past and the committee hires foreign monks to take care of Temple only and sometimes the president of the Temple (YIP KUM FOOK) invites some Tibetan monks and Thai monks to wipe out their misfortune only, the Temple became a private place of the family

    How to embarrass the devotees, the committee must rethink the matter because of the Temple donation fund by the devotees

    Sharing by Lum Tuck choy, Taman Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete
  33. DATUK YIP KUM FOOK banyak melakukan kejahatan kepada orang di kawasan Kepong, lelaki (Datuk Yip) ini mengganggu ramai isteri orang, membakar Kuil Hindu di Taman Daya, mengeluarkan sami Buddha dari Kuil di Taman Desa Jaya, Kepong, dan menipu wang.

    ENCIK SIMON LOW KOK MENG (Taman Daya) adalah pembantu (CID) Datuk Yip atau abang iparnya, berapa ramai yang memboikot mereka, Banyak sangat masalah di kawasan Kepong, kerana Datuk Yip Pengerusi MCA di Taman Daya, Kepong. . , dia dibayar wang kepada polis dan DBKL untuk mengganggu orang ramai, dan sebagainya

    YIP KUM POH No: 19B, Jalan Sg 1/9, Taman Industri Bolton, 68100 Batu Caves, Selangor Malaysia (pejabat peguam) YIP KUM POH bukan peguam tetapi boleh membuka pejabat peguam, dia adalah adik lelaki Datuk Yip Kum Fook….”MALAYSIA BOLEH”

    Kami tidak senang ketika itu kerana kami berada di bawah kawalan MCA di tempat kami, dan juga Datuk Yip telah digunakan oleh Gangster di kawasan Kepong dan Gombak, kami tidak berharap kepada MCA lagi dan kami adalah kumpulan yang meletak jawatan dari MCA

    Kami telah mendengar, bahawa AGONG MALAYSIA (Sultan Johor, Sultan Ibrahim) telah mengambil kembali (Tarik) GELARAN DATUK (Datuk's title), dan kami akan menulis kepada Agong tentang perkara ini

    DATUK YIP KUM FOOK (Lawyer) tidak fikir orang bodoh dan anda boleh menghina Buddha dan Hindu tetapi tentang Islam, anda dihina jika anda tidak mempunyai tempat tinggal.

    Oleh Ah Keong, Kepong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete